FANDOM

Artykuł nie posiada źródeł.
Jeśli możesz, dodaj je do artykułu

AC/DC
ACDC-Hughes-long ago
Informacje
Data powstania 1973
Pochodzenie Sydney, Australia Australia
Gatunki hard rock, heavy metal
Lata aktywności 1973–teraz
Wytwórnie płytowe Albert, EMI, Columbia, Epic, Atlantic, Atco, Elektra, East West
ACDC logo

Logo AC/DC

AC/DC – grupa powstała w Australii w 1973 roku przez Malcolma Younga. Grupa opiera się na chrapliwym wokalu oraz ekspresywnej grze gitarowej Angusa Younga. Znakiem rozpoznawczym grupy jest granie w szkolnych mundurkach. Status supergwiazdy zespół otrzymał w 1979 roku za album Highway to Hell. Grupa wydaje regularnie płyty pomimo śmierci pierwszego solisty Bona Scotta w 1980 roku. W 1990 roku zespół odniósł kolejny olbrzymi sukces dzięki albumu The Razor's Edge i przebojowi Thunderstruck.

Siostra członków zespołu, Margaret Young, zobaczyła napis AC/DC na maszynie do szycia. Zaproponowała braciom taką nazwę dla nowo powstałego zespołu. Bracia zaakceptowali propozyjce, uznając nazwę za coś związanego z siłą (później się okazało, że mieli częściowo racje, gdyż napis był skrótem od Alternating Current / Direct Current). Zespół nie podejrzewał, że w slangu AC/DC oznacza orientacje biseksualną, co wywołało kilka nieprzyjemnych wydarzeń na początku kariery grupy. Antyfani zespołu szybko wymyślili nowy akronim (Anti-Christ Devil's Children).

Członkowie zespołuEdytuj

Obecni członkowieEdytuj

DyskografiaEdytuj

AlbumyEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki