FANDOM

Artykuł nie posiada źródeł.
Jeśli możesz, dodaj je do artykułu

Chuck Schuldiner.jpg

Chuck Schuldiner w 1992 roku

Chuck Schuldiner (właściwie Charles Michael Schuldiner (ur. 13 maja 1967 w Nowym Jorku - zm. 13 grudnia 2001), pseudonim artystyczny Evil Chuck) – amerykański muzyk, gitarzysta i wokalista grup Death, Control Denied oraz członek Voodoocult. Został zapamiętany jako wirtuoz gitary elektrycznej, basowej i akustycznej. Jest nazywany ojcem death metalu.

W maju 1999 roku zdiagnozowano u niego raka mózgu. Opieka medyczna została sfinansowana m.in. przez fanów zespołu Death oraz muzyków takich jak Dave Grohl, Ozzy Osbourne czy Scott Ian. Mimo długiej i kosztownej terapii muzyk zmarł 13 grudnia 2001 tuż po zarejestrowaniu ścieżek gitary elektrycznej na drugi studyjny album grupy Control Denied pt. When Machine And Man Collide.

W 2004 roku muzyk został sklasyfikowany na 20. miejscu listy 100 najlepszych gitarzystów heavymetalowych wszech czasów według magazynu Guitar World.

BiografiaEdytuj

Chuck Sculdiner urodził się 13 maja 1967 roku w Nowym Jorku. W wieku 16 lat w 1983 roku założył zespół Mantas wraz z gitarzystą Frederickiem DeLillo i perkusistą Kam Lee, który wówczas był głównym wokalistą. Już wówczas Chuck zmienił swoje imię i nazwisko na pseudonim artystyczny Evil Chuck. Podczas zakładania zespołu, Schuldiner nawet nie potrafił zagrać solówki.

Niedostatki w grze zespół zrekompensował szokującymi koncertami, występując w strugach sztucznej krwi. Latem 1984 roku Mantas wydał pierwsze demo - Death By Metal. Z czasem zespół zmienił nazwę na Death.

Albumy z grupą Death Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki