FANDOM

Dir En Grey
Dir en grey
Informacje
Data powstania 2 luty 1997
Pochodzenie Osaka, Japonia Japonia
Gatunki metal eksperymentalny, metal progresywny, metal alternatywny
Lata aktywności 1997-teraz
Wytwórnie płytowe Firewall Div., SMEJ, Okami, The End, Gan-Shin, Warcon Enterprises

Dir En Grey (jap. ディル・アン・グレイ, Diru an gurei) – to japoński zespół, który został założony 2 lutego 1997 roku. Powodem powstania był rozpad grupy o nazwie La:Sadie's. Skład zespołu od początku pozostał niezmienny, ale częste ewolucje ich stylu sprawiają, że ciężko jest nazwać gatunek ich muzyki. Jest to metal oraz rock, ale nie da się ich wsadzić do szufladki określającej konkretny podgatunek żadnego z tych gatunków. Na początku kariery byli częścią japońskiej sceny tzw. visual-kei, aczkolwiek z biegiem czasu zrezygnowali z owego stylu i przestali nosić tak dziwaczne ubrania i fryzury. Zespół grał koncerty w Azji, Europie i Ameryce Północnej. Magazyn Billboard na międzynarodowej stronie dla fanów oznajmił, że zespół „przekroczył językową barierę w Stanach Zjednoczonych poprzez muzykę” oraz „zdobywa publiczność bez śpiewania po angielsku”.

Nazwa zespołu składa się z trzech wyrazów. Każde słowo zostało wzięte z innego języka. "Dir" z niemieckiego, "en" z francuskiego i "grey" z angielskiego. Jeden z członków zespołu, Kaoru, mówi, że nazwa"Dir en grey" znaczy "szara moneta". Jednakże innym tłumaczeniem może być: "tobie w szarości". Fani często skracają nazwę zespołu i używają wyrażeń "DEG" oraz "Diru". Zapis Dir En Grey jest stylizowany jako DIR EN GREY, a dawniej Dir en grey.

Członkowie zespołuEdytuj

  • Kyo - główny wokal
  • Kaoru - gitara, wokal wspierający
  • Die - gitara, wokal wspierający
  • Toshiya - gitara basowa, wokal wspierający
  • Shinya - perkusja

DyskografiaEdytuj

AlbumyEdytuj

MinialbumyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki