FANDOM

Artykuł nie posiada źródeł.
Jeśli możesz, dodaj je do artykułu

Gorgoroth
Gorgoroth2.jpg
Informacje
Data powstania 1992
Pochodzenie Bergen, Norwegia.png Norwegia
Gatunki black metal
Lata aktywności 1992-teraz
Wytwórnie płytowe Soulseller, Embassy Productions, Malicious, Century Media, Nuclear Blast, Season of Mist, Forces of Satan, Regain
Gorgoroth.jpg

Lider zespołu Gorgoroth - Roger "Infernus" Tiegs podczas koncertu 5 maja 2001 roku

Gorgoroth – norweska grupa muzyczna wykonująca black metal. Powstała w 1992 roku w Bergen. Nazwa zespołu nawiązuje do nazwy krainy Gorgoroth ze stworzonej przez J.R.R. Tolkiena mitologii Śródziemia. Do 2009 roku grupa wydała osiem albumów studyjnych niejednoznacznie ocenianych zarówno przez krytyków muzycznych jak i publiczność. Zespołowi przewodzi gitarzysta Roger "Infernus" Tiegs, który pozostaje jednym członkiem oryginalnego składu. Pomimo udziału w grupie licznych, utytułowanych muzyków działalność Gorgoroth jest skupiona w artystycznym podziemiu.

W 2004 roku grupa Gorgoroth odbyła koncert w krakowskim OTV. Wiele tzw. moherowych beretów i niedouczonych ekspertów uznało treści Gorgorotha za bardzo kontrowersyjne. Poseł Zbigniew Ziobro pokazując swoją ignorancje do muzyki metalowej wypowiedział słynne zdanie, że należy chronić każdego od black metalu, a zwłaszcza jego najbardziej niebezpiecznej odmiany, tak zwanego »hejwi metalu.

Gorgoroth wykorzystał wtedy w elementach scenografii szczątki martwych zwierząt, które nabito na pal, dwumetrowe krzyże, do których przywiązano 3 umazane syntetyczną krwią nagie osoby (w tym dwie kobiety). Gorgoroth oskarżono o obrazę uczuć religijnych (powodami w sprawie byli operatorzy kamer). Organizator koncertu, Tomasz Dziubiński z Metal Mind Productions, został skazany na 10 tys. zł grzywny. Koncert ukazał się na DVD pod tytułem Black Mass Krakow 2004.

Członkowie zespołuEdytuj

Obecni członkowieEdytuj

DyskografiaEdytuj

AlbumyEdytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki