FANDOM

Artykuł nie posiada źródeł.
Jeśli możesz, dodaj je do artykułu

Gorgoroth
Gorgoroth2
Informacje
Data powstania 1992
Pochodzenie Bergen, Norwegia Norwegia
Gatunki black metal
Lata aktywności 1992-teraz
Wytwórnie płytowe Soulseller, Embassy Productions, Malicious, Century Media, Nuclear Blast, Season of Mist, Forces of Satan, Regain
Gorgoroth

Lider zespołu Gorgoroth - Roger "Infernus" Tiegs podczas koncertu 5 maja 2001 roku

Gorgoroth – norweska grupa muzyczna wykonująca black metal. Powstała w 1992 roku w Bergen. Nazwa zespołu nawiązuje do nazwy krainy Gorgoroth ze stworzonej przez J.R.R. Tolkiena mitologii Śródziemia. Do 2009 roku grupa wydała osiem albumów studyjnych niejednoznacznie ocenianych zarówno przez krytyków muzycznych jak i publiczność. Zespołowi przewodzi gitarzysta Roger "Infernus" Tiegs, który pozostaje jednym członkiem oryginalnego składu. Pomimo udziału w grupie licznych, utytułowanych muzyków działalność Gorgoroth jest skupiona w artystycznym podziemiu.

W 2004 roku grupa Gorgoroth odbyła koncert w krakowskim OTV. Wiele tzw. moherowych beretów i niedouczonych ekspertów uznało treści Gorgorotha za bardzo kontrowersyjne. Poseł Zbigniew Ziobro pokazując swoją ignorancje do muzyki metalowej wypowiedział słynne zdanie, że należy chronić każdego od black metalu, a zwłaszcza jego najbardziej niebezpiecznej odmiany, tak zwanego »hejwi metalu.

Gorgoroth wykorzystał wtedy w elementach scenografii szczątki martwych zwierząt, które nabito na pal, dwumetrowe krzyże, do których przywiązano 3 umazane syntetyczną krwią nagie osoby (w tym dwie kobiety). Gorgoroth oskarżono o obrazę uczuć religijnych (powodami w sprawie byli operatorzy kamer). Organizator koncertu, Tomasz Dziubiński z Metal Mind Productions, został skazany na 10 tys. zł grzywny. Koncert ukazał się na DVD pod tytułem Black Mass Krakow 2004.

Członkowie zespołuEdytuj

Obecni członkowieEdytuj

DyskografiaEdytuj

AlbumyEdytuj

Linki zewnętrzne Edytuj