FANDOM

Growl (znany także jako death growl) – technika wokalna znana z bardziej ekstremalnych odmian muzyki metalowej. Technika ta jest czasem krytykowana ze względu na swoją "brzydotę", ale siła i ostrość growlu wyjątkowo dobrze pasuje do surowości i mroku takich gatunków jak np. death metal.

TechnikaEdytuj

Growlem śpiewa się korzystając z fałd przedsionkowych (służących normalnie do odkrztuszania). Nie jest możliwe śpiewanie samym gardłem, ponieważ spowodowałoby zmęczenie więzadeł głosowych, uniemożliwiające mówienie. Właśnie dlatego growl wymaga specjalnej techniki oraz długiego treningu. Growl, wbrew pozorom, jest bardzo trudną techniką i osiągnięcie perfekcji jest czasochłonne.

W 2006 roku ukazało się instruktażowe wydawnictwo DVD The Zen of Screaming: Vocal Instruction for a New Breed amerykańskiej nauczycielki śpiewu Melissy Cross, mającej w dorobku, m.in. współpracę z Coreyem Taylorem i Randym Blythe'em. Materiał obejmuje lekcje różnorodnych odmian ekstremalnych wokali, w tym growlu. Była to pierwsza publikacja tego typu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki