FANDOM

Artykuł nie posiada źródeł.
Jeśli możesz, dodaj je do artykułu

Korn
Korn.jpg
Informacje
Data powstania 1993
Pochodzenie Bakersfield, Kalifornia, USA.png USA
Gatunki nu metal, metal alternatywny
Lata aktywności 1993-teraz
Wytwórnie płytowe Prospect Park, Caroline, Roadrunner, Virgin, Epic, Immortal
Jonathan Davis.jpg

Jonathan Davis - wokalista zespołu

Korn (pisownia stylizowana jako KoЯn) – amerykańska grupa muzyczna wykonująca przede wszystkim nu metal, powstała w wyniku rozpadu zespołu L.A.P.D.. Od 2009 roku oficjalny skład formacji stanowią Jonathan "Hiv" Davis, James "Munky" Shaffer, Reginald "Fieldy" Arvizu oraz Ray Luzier. Zespół powstał w Bakersfield w stanie Kalifornia.

Według danych z 2009 roku zespół sprzedał 16 mln płyt w Stanach Zjednoczonych oraz 32 mln na całym świecie. Grupa siedmiokrotnie nominowana do nagrody amerykańskiego przemysłu fonograficznego Grammy została nagrodzona dwukrotnie. W 1999 roku za utwór "Freak on a Leash" i w 2002 roku za kompozycję "Here to Stay".

Oficjalne logo Korna zawierające odwrócone "R", ma pokazać, jakoby nazwa była pisana ręką dziecka (KoЯn). Często też twierdzi się, że to Jonathan Davis dla zabawy pisząc nazwę zespołu lewą ręką odwrócił R, a nierówne i pokarbowane litery są efektem jego niezbyt sprawnej w pisaniu lewej ręki. Zespół jest sklasyfikowany na 53. pozycji listy 100 Najlepszych Artystów Hard Rocka sporządzonej przez VH1.

Członkowie Edytuj

Obecni członkowieEdytuj

Byli członkowieEdytuj

Dyskografia Edytuj

AlbumyEdytuj

Albumy koncertoweEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki