FANDOM

Slipknot
Slipknot.jpg
Zespół Slipknot
Informacje
Data powstania 1995
Pochodzenie Des Moines, Iowa, USA.png USA
Gatunki heavy metal, metal alternatywny, nu metal
Lata aktywności 1995-teraz
Wytwórnie płytowe Roadrunner Records

Slipknot – amerykańska grupa muzyczna, której gatunek jest określany jako heavy, nu, death lub metal alternatywny. Zespół został założony w 1995 roku przez Shawna Crahana oraz Paula Graya. Przez szereg lat aż do 2010 roku zespół tworzył niezmiennie dziewięcioosobowy skład. 24 maja 2010 roku Gray umarł i jego miejsce zastąpił były gitarzysta o imieniu Donnie Steele. 12 grudnia 2013 roku z zespołu odszedł Joey Jordison, ale przyczyny nie są znane. Podczas nagrywania albumu.5: The Gray Chapter odszedł również Steele. Obecnie z grupą koncertują ich zastępcy, którymi są Alessandro Venturella (bass) i Jay Weinberg (perkusja).

Slipknot jest znany ze swojego przykuwającego uwagę wizerunku, agresywnego stylu muzycznego oraz energicznych i chaotycznych koncertów. Ich ważną cechą charakterystyczną jest fakt, że występują w maskach i każdy ma swoją własną. W 2006 roku grupa otrzymała nagrodę Grammy w kategorii Best Metal Performance za utwór pt. "Before I Forget", a w 2008 roku Slipknot dostał nagrodę Kerrang! Icon. Natomiast trzy z czterech oficjalnie wydanych albumów uzyskały status płyty platynowej.

Członkowie zespołu występują także w innych zespołach. Wokalista Corey Taylor oraz gitarzysta James Root są członkami grupy Stone Sour, Sid Wilson prowadzi karierę solową jako DJ Starscream, natomiast Shawn Crahan jest liderem zespołu Dirty Little Rabbits.

CzłonkowieEdytuj

Główni członkowieEdytuj

Koncertowi członkowieEdytuj

Byli członkowieEdytuj

DyskografiaEdytuj

AlbumyEdytuj

Albumy koncertoweEdytuj

KomplikacjeEdytuj

DemaEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki