FANDOM

Tony Iommi
Tony iommi.jpg
Informacje
Imię i nazwisko Anthony Frank Iommi
Pseudonimy Tony Iommi
Urodzony 19 lutego 1948
Handsworth, Birmingham, Wielka Brytania.png Wielka Brytania
Zawód muzyk
Gatunki heavy metal
Lata aktywności 1964–teraz
Zespoły
The Rest (1966-1967)
Mythology (1968)
Black Sabbath (1968–teraz)
Jethro Tull (1968)
Heaven & Hell (2006–2010)

Tony Iommi, właściwie Frank Anthony Iommi (ur. 19 lutego 1948 w Birmingham) – brytyjski muzyk, gitarzysta, założyciel grupy muzycznej Black Sabbath.

Ciekawostką jest to, że w 1968 roku odszedł z Black Sabbath na dwa tygodnie i przyłączył się do Jethro Tull, lecz potem wrócił, gdyż muzyka tamtego zespołu nie była stricte gitarowa. Zdążył jednak wziąć udział razem z Jethro Tull w projekcie grupy The Rolling Stones pod nazwą "Rock'n'Roll Circus" obok między innymi Johna Lennona i The Who. Po powrocie do Black Sabbath skupił się na tworzeniu materiału na pierwszą płytę tej grupy. W skład oprócz Iommiego wchodzili John 'Ozzy' Osbourne (wokal), Terry 'Geezer' Butler (gitara basowa) i Bill Ward (perkusja). Do dziś dnia jest jej jedynym członkiem, który przetrwał wszystkie zmiany zachodzące w składzie zespołu. Jest autorem wszystkich najbardziej znanych riffów gitarowych, z jakich zasłynął zespół Black Sabbath, m.in. "Paranoid", "Iron Man", "War Pigs", "Children of the Grave" i "Sabbath Bloody Sabbath". W ramach zespołu współpracował z wieloma wokalistami rockowymi, m.in. takimi jak Ronnie James Dio, Ian Gillan, Glenn Hughes, Tony Martin czy Rob Halford.

DyskografiaEdytuj

Black SabbathEdytuj

Heaven & HellEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki